יום שבת, דצמבר 24, 2011

לוס ואן ואן - הרכבת צריכה קטר חדש?


השקת אלבום חדש ללהקת הלוס ואן ואן הינו ארוע מוסיקאלי מהמעלה הראשונה. במשך יותר מחמישה עשורים ידעה הלהקה בהנהגתו של הבסיסט חואן פורמל לשמור בהדיקות על חדשנות מוזיקאלית והפקה לעילא ולעילא ששמו אותה בדרגה אחת מעל שאר הלהקות בקובה.

Llego van van  שיצא ב-99 ו-Chapando  שיצא בשנת 2005 הפכו ליצירות מופת שרבים ניסו לחקות ללא הצלחה.

מאז הוציא ההלהקה אלבום בשם Arrasando  שהיה מעין המשך לChapando  וכלל מספר להיטי ענק אולם מעט לחדש.

כעת יוצא La maquinaria. ההרכב הקדמי של הואן ואן לא השתנה ועדין מכיל את רובטון, ללה רוזלס יאני ולדס ומאיטו ריוורה. גם חואן פורמל שחצה את גיל 75 עדין שותף פעיל בכתיבה ובעיבודים אולם משהו מתחיל לחרוק במכונה המשומנת.
האלבום מכיל עשרה שירים - 2 מהם (Recibeme ו Aso que anda) הם חידושים לשירים ישנים של הלהקה והשאר נכתבו ועובדו על ידי פורמל, קוקורוצ'ו (הקלידן של הלהקה) ומאיטו ריוורה (סולן).
לצערי אין בביצועים המוחדשים שום בשורה מוסיקלית חדשה ואילו הלחנים החדשים והעיבודים חסרים את המעוף המפורסם שהקנה ללהקה את מקומה בפנתיאון המוזיקלי של קובה.
יאני ולדס ממשיכה להיות בלתי מרשמיה ולעיתים אף מעצבנת. למעשה מאז Despues de todo שהופיע ב Chapando היא לא תרמה ללהקה אף ביצוע ראוי.
הביצועים של ריוורה ורוברטון נשמעים כמו חיקויים דהויים לחומרים הרבה יותר טובים ששמענו בעבר.
היחיד שמצליח לחדור ולרגש הוא ללה רוזלס עם La Boberia - מעין קומביה א-לה-פורמל.



תקופה קשה עוברת על הלהקה מספר אחת בקובה. לפני חודשים התבשרנו שמאיטו ריוורה, הסולן שיותר מכול היה מזוהה עם הלהקה במשך שני העשורים האחרונים, פורש לקרירת סולו וכעת האכזבה מהאלבום החדש.
כולי תקווה שפורמל ימצא את הנוסחה המנצחת שתחזיר את הלהקה לראשות המצעדים.

להורדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה